Skip to main content

سوال؟

سوال؟

آج کی دنیا میں جدید تحقیق کی ساری بنیاد اس ‘سوال’ پر ہی ہے۔ قرآن بھی ہم کو سوال کی حقیقت سمجھاتا ہے ۔

انسان  کی کسی بھی سعی میں کاملیت کا تصور اپنے آپ میں باطل ہے۔

قرآن میں بے شمار سوالوں کی اقسام کو ہم دو بڑی  اقسام میں بانٹ سکتے ہیں۔ ایک وہ سوال جو عوام الناس نے کئے۔ دوسرے  وہ جو انبیاء و صالحین نے کئے۔

دونوں  زمرات میں  جو واضح فرق ہے اُس کو زیر تدبر لانا اس تحریر کا مقصود ہے۔

سادہ الفاظ میں یہ کہ انسان کا سوال کرنا اُس کے مخلوق ہونے پردلالت ہے۔ اور   ایک  سوال کی قسم گمان میں اپنی بنیادرکھتی ہے جبکہ دوسری یقین  میں۔

گمان صیح بھی ہوسکتا ہے اور غلط بھی جبکہ یقین اپنی سچائی  کو خود شکل دیتا ہے۔

گمان وقت ضائع کراتا ہے۔ یقین راستہ بناتا ہے۔

گمان گمراہی کا سبب بنتا ہے اور یقین ہدایت کا۔

گمان وسائل کے پیچھے بھگاتا ہے۔ یقین وسائل کو اپنی طرف کھینچتا ہے۔

اپنے سوال کی بنیاد میں اگر ہم یقین کو  چن لیں تو تحقیق کی بنیاد اصل میں ہوگی ۔ اینٹ کی جگہ بھی خود بخود بنتی جائےگی اور  اس کی شکل بھی آپ سے آپ سانچے میں ڈھل کر تیار ہوگی۔

عمارتوں کی پائداری بنیاد سے ماپی جاتی ہے۔ ڈھانچے پر آئی دڑاڑیں محض عمر کا پتہ دیتی ہیں۔

یقین پر لوٹیں
#Havefaith
#surrender

Comments

Popular posts from this blog

ہلکا پھلکا:

اقبال کے زمانے میں مشینوں کی حکومت کا یہ عالم نا تھا جو ہمارے زمانے میں ہے۔ مرحوم نے نا جانے کیا کچھ جانچ لیا تھا اُس وقت جو ہمیں ابھی تک سمجھ نہیں آئی۔ اب تو مشینوں کی حکومت کا یہ عالم ہے کہ کل ہی ہمارے آئی فون نے اطلاع دی کہ "آپ کو پتا ہے کہ اگر آپ سڑیس میں ہیں تو قرآن مجید آپ کے سٹریس کو کم کرتا ہے"۔ ہم نے بھی اشرف المخلوق ہونے کا حق ادا کرتے ہوئے آئی فون کو جوابی اطلاع دی "جی مجھے علم ہے اس فائدے کا اور میں رابطے میں ہوں اپنے رب سے"۔  اس تمام اطلاعاتی مراسلت کا نتیجہ یہ نکلا کہ ہمیں اپنے فون سے شدید انس اور لگاوؐ محسوس ہوا۔ کسی زمانے میں انسان انسان کا خیر خواہ ہوتا تھا۔ جب سے  انسان نے حکومت اور کاروبار کی خاطر انسانوں کی خریدوفروخت شروع کی تب سے خیر خواہی کے لیے کچھ مشینوں کو آٹو میٹک پر کردیا گیا۔ خریدوفروخت کرنے والوں کو خاص قسم کے انسان چاہیے تھے اور انسانوں کو سہارا۔ یہ ڈوبتے کو تنکے کا سہارا نہیں ہے۔ یہاں پر تو مشین ڈوبتے کو سیدھا ٓاسمان پر ایک ہی چھلانگ میں لے جاتی ہے اور اس تمام سفر میں جو ایک نقطے سے دوسرے تک ڈسپلیسمنٹ ہوتی ہے اُس میں انسان کی ...

Hermeneutics and symbolism

Quran does not limit human experience with metaphor. It uses metaphor to expand his/her intellectual horizon but it uses real stories to limit the interpretation. Similarly the symbolism in Quran is not a mere metaphor. Every symbol has a reality but we are told by Allah ji to not try interpreting them in this world. The wisdom behind this is undoubtedly profound. Human reality cannot be based on allusions to something which no human has ever experienced thus it has to be based on something which is experienceable . Practicable and implementable. Such is the reality of prophetic examples in all three monotheistic religions.  It would be relevant to note here that lived experience is of vital importance but the lived experience of one individual cannot be generalised unless the creator and steerer of  all lived experiences chose that individual. That is why safeguarding the prophetic legacies and believing in the finality of prophet hood is vital today for those who choose to b...

آسان لفظوں میں:

اعلان:مندرجہ ذیل تحرير میں ایک غیر مسلم باجی کی تحقیق کو پسند کیا گیا ہے۔ جن جن کو لادین فکر اور انگریز کی غلامی کی جادوئی جکڑ کا خطرہ لاحق ہے وہ اپنے اپنے بلوں میں منہ دیے رکھیں اور پڑھنے سے اجتناب کریں ۔ خوفزدہ کے ایمان اور عقل دونوں میں موجود خرابی اور زیادہ ہوسکتی ہے۔  ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کالج کے زمانے میں اکثر دوست احباب میں ایک پنجابی مقولہ بولتے،سنتے تھے۔ "سوچی پیا تے بندہ گیا!"  یہ وہ زمانہ تھا جب ہر کام عموما کم  سوچ کر کئے جاتے تھا اسی لیے شائد کام ہو بھی جاتے تھے۔اس بات کو میرے سوچنے والے نظریاتی بہن بھائیوں اور باجیوں نے ہرگز دل پر نہیں لینا۔ آپ اپنی سوچ پر بالکل تالے نا ڈالیں۔ بس لوگوں اور خیالی دشمنوں کے بارے میں کم سو چیں تو انشااللہ آفاقہ ہوگا۔ایک غیر نظریاتی اور غیر مسلم باجی کی تحقیق  پڑھنے کا اتفاق ہوا۔ باجی کا نام سوزن ہوئیکسیما ہے۔ اپنی کتاب "ویمن ہو تھنک ٹو مچ" (women who think too much) میں انھوں نے ریسرچ کی دانستہ کوشش سے یہ ثابت کیا کہ  باجیاں جو زیادہ سوچتی ہیں وہ زیادہ تر منفی ہی سوچتی ہیں ا...